mySafety, artykuł poradnikowy
Lipiec2014r.

Co zrobić w przypadku zgubienia lub kradzieży portfela z dokumentami?
Zgubienie lub kradzież portfela jest ciężkim i stresującym doświadczeniem, nie tylko z powodu utraty pieniędzy, ale przede wszystkim dokumentów tożsamości oraz kart płatniczych. Istnieje ryzyko, że złodziej czy przypadkowy znalazca posunie się także do wykorzystania naszej tożsamości w celach niezgodnych z prawem.

Ze statystyk Centralnej Bazy Danych Systemu Dokumenty Zastrzeżone Związku Banków Polskich wynika, że w pierwszym kwartale 2014 roku Polacy zastrzegli aż 27,3 tys. utraconych dokumentów tożsamości. W tym tymże okresie udaremniono ponad 2 tys. prób zaciągnięcia kredytów na łączną kwotę aż 134,9 miliona złotych, które były zostać zawarte przy pomocy skradzionych dokumentów. W stosunku ze statystykami warto dokładnie wiedzieć, co zrobić w przypadku utraty dokumentu.

Kiedy zorientujemy się, że nasze dokumenty zostały zgubione lub skradzione, musimy natychmiast powiadomić o tym dobre instytucje. Pierwszym krokiem, który należy wykonać jest zgłoszenie tego faktu w Systemie Dokumenty Zastrzeżone. W przypadku kradzieży, trzeba i jak najszybciej zgłosić się do najbliższego komisariatu Policji, który odnotuje zdarzenie i w razie konieczności potwierdzi kradzież w nowych miejscach. Kolejno, należy udać się do swojego urzędu gminy, który wyda stosowne zaświadczenie potrzebne do wyrobienia nowego dokumentu. Warto również dbać o zgłoszeniu utraty prawa jazdy, paszportu, kart płatniczych oraz dowodu rejestracyjnego pojazdu w odpowiednich instytucjach.

Równie ważne jest zastrzeżenie kart płatniczych. Można go zrobić w instytucjach finansowych, których klientami jesteśmy. Należy w ostatnim przypadku pamiętać, że czas wpływa na naszą niekorzyść, gdyż do momentu zgłoszenia, to my jesteśmy dostępni za utratę gotówki z konta. Dopiero po zgłoszeniu utraty karty odpowiedzialność za nieuprawione transakcje przejmuje bank.

mySafety_Bezpieczne_Dokumenty-002-2014-07-24 _ 17_33_00-80

Portfel_zdj_cia aran_acyjne-003-2014-07-24 _ 17_33_00-80

Karty p_atnicze_zdj_cia aran_acyjne-001-2014-07-24 _ 17_33_00-80

Nowością na rynku są usługi, które zwiększają szanse odnalezienia dokumentów tożsamości, a całodobowe Centrum Alarmowe zapewnia wsparcie w ważnych dla klienta sytuacjach. Taką kompleksową pomoc oferuje mySafety z usługą Bezpieczne Dokumenty, przeznaczoną dla wszystkich, którzy chcą zabezpieczyć dowód osobisty, prawo jazdy czy paszport, jak i sam portfel. Klient może niezwłocznie zablokować utracone dokumenty pod bezpłatnym, całodobowym numerem telefonu. mySafety Bezpieczne Dokumenty gwarantuje pomoc w wyrobieniu duplikatów, ochronę tożsamości oraz zabezpieczenie przed defraudacją. Specjalny hologram, umieszczony na dokumentach, zawiera numer infolinii, jak i instrukcję dla znalazcy, otrzymującego nagrodę finansową za zwrot. mySafety ponosi zarówno koszty nagrody i kurierów na linii znalazca ? mySafety ? właściciel.

Jeśli odzyskamy zastrzeżone uprzednio dokumenty, należy pamiętać o możliwości ich odblokowania. Nie jest to konieczności wyrabiania duplikatów.

mySafety to międzynarodowa firma specjalizująca się w dostarczaniu unikalnych usług w dziedzinie ochrony tożsamości, efektywnego blokowania kart i dokumentów, zabezpieczania oraz odzyskiwania kluczy i sprzętu mobilnego, a także zwierząt. Firma rozpoczęła swoją działalność w Szwecji w 1997 roku, na rynku polskim obecna jest od 2004 roku. W ciągu siedemnastu lat funkcjonowania grupy mySafety zaufało jej ponad 4 mln Klientów ? zarówno reprezentujących instytucje, jak też osób prywatnych. Dzięki swoim unikatowym rozwiązaniom, firma chroni ponad 8 mln przedmiotów i 1 mln zwierząt, oferując swoim Klientom poczucie zwiększonego bezpieczeństwa, które jest dla mySafety priorytetem.

Top