Wiadomości branżowe

Dwa lata działalności mBanku

mBank – lider na rynku bankowości elektronicznej, detaliczne ramię BRE Banku SA, obchodzi drugą rocznicą rozpoczęcia działalności. Z każdym miesiącem mBank odnotowuje wyraźny wzrost deponowanych przez osoby fizyczne oraz mikroprzedsiębiorstwa oszczędności, oferując bardzo korzystne warunki dla ponad 312 tys. Klientów. Stały progres wartości depozytów, liczby

mBank – lider na rynku bankowości elektronicznej, detaliczne ramię BRE Banku SA, obchodzi drugą rocznicą rozpoczęcia działalności.

Z każdym miesiącem mBank odnotowuje wyraźny wzrost deponowanych przez osoby fizyczne oraz mikroprzedsiębiorstwa oszczędności, oferując bardzo korzystne warunki dla ponad 312 tys. Klientów. Stały progres wartości depozytów, liczby Klientów i rachunków jest potwierdzeniem prawidłowo wybranego modelu biznesowego i akceptacji Klientów dla działań mBanku.

W ciągu 24 miesięcy działalności, Klienci mBanku otworzyli ponad 380 tysięcy rachunków. Przy obecnym tempie pozyskiwania nowych Klientów realne jest przekroczenie 400 tysięcy rachunków do końca br.

Według raportu sporządzonego przez Radę Bankowości Elektronicznej przy Związku Banków Polskich – udział mBanku w rynku rachunków bankowych z dostępem przez Internet wynosił 28.3%*.

Dominującym kanałem pozyskiwania Klientów jest strona internetowa mBanku, przez którą rachunki otworzyło 52% ogółu Klientów, kolejne są COT i poczta – łącznie 20%, portale 18% oraz sieci zewnętrzne 10%. W październiku br. stronę mBanku odwiedzało średnio ponad 24 tys. osób dziennie, w tym okresie zanotowano również średnio 93 tys. odsłon dziennie. W tym samym okresie w COT odebrano ponad 123 tys. telefonów, co daje średnią ponad 4000 rozmów telefonicznych dziennie.

69% Klientów mBanku to mężczyźni, najwięcej Klientów znajduje się w przedziale wiekowym od 26 do 32 lat. Średni wiek Klienta mBanku to 31 lat.

Najwięcej Klientów mBanku jest mieszkańcami dużych miast, zdecydowanie wyróżnia się Warszawa, w której mieszka około 42 tys. Klientów mBanku. Kolejne miejsca, wg liczby Klientów, zajmują: Łódź, Kraków, Wrocław, Gdańsk, Poznań, Szczecin, Lublin i Bydgoszcz.

Wielkość depozytów w mBanku przekroczyła 1,7 mld złotych. W okresie od początku stycznia do końca sierpnia 2002 roku mBank osiągnął 45% udział w przyroście depozytów gospodarstw domowych w polskim sektorze bankowym. Przyrost depozytów mBanku w tym okresie osiągnął pułap 577,8 mln zł.

A to już wiesz?  Po likwidacji szkody klienci przedłużają umowę ubezpieczenia Proama Dom

Kierunki rozwoju modelu biznesowego mBanku w 2003 roku:

  • rozwój produktów kredytowych – stworzenie szerokiej gamy atrakcyjnych produktów kredytowych dla Klientów indywidualnych i mikrofirm,
  • uzupełnianie oferty związanej z oszczędnościami Klientów indywidualnych i mikrofirm, szczególnie w obszarze produktów inwestycyjnych.
  • dalsze zwiększanie funkcji transakcyjnej, płatniczej mBanku.

Misja mBanku:

Maksimum korzyści i wygoda w finansach osobistych.

mBank proponuje model biznesowy, w którego centrum znajduje się Klient. Oferta mBanku skierowana jest dla ludzi ceniących czas i pieniądze – dla tych, którzy chcą kontrolować swoje finanse w poczuciu realnych korzyści i wygody.

mBank zapewnia bankowość w zasięgu ręki, dostępną w każdym czasie, z dowolnego miejsca na świecie. Używane przez mBank nowoczesne technologie pozwalają zrealizować dowolne transakcje za pośrednictwem telefonu komórkowego, telefonu stacjonarnego, komputera oraz bankomatu. Rezygnując z rozwoju sieci oddziałów własnych w tradycyjnym wydaniu, mBank zmniejszył koszty działania, a dzięki osiągniętym w ten sposób oszczędnościom może zaoferować znaczne korzystniejsze oprocentowanie oszczędności i kredytów niż banki tradycyjne. mBank oferuje nie tylko najlepsze ceny w danej kategorii produktów, ale jednocześnie zapewnia najwyższą jakość i bezpieczeństwo na polskim rynku finansowym.

mBank jest liderem na rynku bankowości elektronicznej. Zastosowanie i ciągły rozwój technologii zapewnia mBankowi przodownictwo w obszarze innowacji i technologii informacyjnych w polskim sektorze bankowym.

mBank kreuje aktywnie tożsamość marki w oparciu o wartości bliskie wszystkim pracownikom: wolność, niezależność, maksimum korzyści, dynamizm i przejrzystość oraz rzetelność na wszystkich płaszczyznach. mBanku chce aby Klienci, czerpiąc wiele korzyści z relacji finansowych, jednocześnie dostrzegali wyjątkową jakość usług, przyjazne otoczenie, oraz doceniali przodująca rolę banku w kształtowaniu innowacyjnych rozwiązań w finansach osobistych.

Klienci mogą oczekiwać, że mBank:

  • oferuje najbardziej potrzebne produkty i usługi w najlepszych cenach i jakości na rynku,
  • dostarcza wybrane innowacyjne produkty finansowe dla Klientów indywidualnych: rachunek oszczędnościowy (eMax), nowoczesny rachunek osobisty (eKonto), rachunek dla osób prowadzących działalność gospodarczą (mBiznes Konto) oraz rachunek dla młodzieży (IzzyKonto),
  • jest dostępny 24/7/365 za pośrednictwem Internetu, PC, telefonu stacjonarnego i komórkowego, bankomatu, a wszystkie transakcje odbywają się w czasie rzeczywistym,
  • oferuje najlepsze ceny i jakość produktów w danej kategorii, jest dostępny zawsze i wszędzie,

Model biznesowy mBanku oparty jest o zdalne kanały dystrybucji, dzięki czemu mBank zdobył przewagę kosztową nad bankami tradycyjnymi.

A to już wiesz?  TAURON Ciepło: Nowy kolor ciepłej wody. Jak familoki mogą się zmienić

mBank powstał dwa lata temu. Dziś zajmuje znaczące miejsce w polskim sektorze bankowym i jest zdecydowanym liderem bankowości elektronicznej – będąc postrzeganym jako bank internetowy. Wizerunek mBanku pokrywa się z rzeczywistością, chociaż mBank wykorzystuje wszystkie dostępne kanały dystrybucji i komunikacji z Klientami z wyjątkiem własnych oddziałów. Model biznesowy ulega ciągłym zmianom, ale zachowuje podstawowe wyróżniki – mBank nie oferuje wszystkiego, co w świecie finansów wymyślono, a tylko takie produkty i usługi, które są Klientom najbardziej potrzebne, za to w najlepszych cenach i najlepszej jakości na rynku. Ta zasada jest podstawowym elementem modelu biznesowego mBanku i pozostanie nim w przyszłości. Internet nie jest strategią działania mBanku, lecz narzędziem.

*wg danych na koniec września 2002

Źródło Grupa mBank. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy