WiadomoÅ›ci agencyjne WiadomoÅ›ci branżowe

TIM SA w tym roku zakłada osiągnięcie zysku operacyjnego dzięki szybszemu niż rynek wzrostowi sprzedaży, rozszerzeniu asortymentu i optymalizacji kosztowej

TIM SA w tym roku zakłada osiągnięcie zysku operacyjnego dzięki szybszemu niż rynek wzrostowi sprzedaży, rozszerzeniu asortymentu i optymalizacji kosztowej
Dystrybutor sprzętu elektrotechnicznego TIM SA spod Wrocławia przyspiesza ekspansję na polskim rynku. Firma dąży do wzrostu przychodów poprzez zwiększenie sprzedaży w kanale internetowym, który docelowo ma odpowiadać za 80 proc. generowanych obrotów. To pozwoli zwiększyć liczbę klientów i obniżyć koszty. Poza tym spółka rozszerza asortyment o 60 proc., czyli do aż 75 tys. produktów. Takie działania w założeniach mają pozwolić spółce w 2015 roku osiągnąć pierwsze od dwóch lat zyski. – Chcemy zwiększyć udziały w rynku poprzez wzrost liczby klientów korzystających z naszych usług. Głównie liczymy na wzrost sprzedaży, a ten będzie realizowany dzięki rejestracji nowych klientów naszego sklepu i jego pozycjonowaniu w przeglądarkach internetowych, głównie w Google – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Krzysztof Folta, prezes zarządu TIM SA, dystrybutora artykułów elektrotechnicznych.Jak dodaje, firma

Dystrybutor sprzÄ™tu elektrotechnicznego TIM SA spod WrocÅ‚awia przyspiesza ekspansjÄ™ na polskim rynku. Firma dąży do wzrostu przychodów poprzez zwiÄ™kszenie sprzedaży w kanale internetowym, który docelowo ma odpowiadać za 80 proc. generowanych obrotów. To pozwoli zwiÄ™kszyć liczbÄ™ klientów i obniżyć koszty. Poza tym spóÅ‚ka rozszerza asortyment o 60 proc., czyli do aż 75 tys. produktów. Takie dziaÅ‚ania w zaÅ‚ożeniach majÄ… pozwolić spóÅ‚ce w 2015 roku osiÄ…gnąć pierwsze od dwóch lat zyski. 

 Chcemy zwiÄ™kszyć udziaÅ‚y w rynku poprzez wzrost liczby klientów korzystajÄ…cych z naszych usÅ‚ug. GÅ‚ównie liczymy na wzrost sprzedaży, a ten bÄ™dzie realizowany dziÄ™ki rejestracji nowych klientów naszego sklepu i jego pozycjonowaniu w przeglÄ…darkach internetowych, gÅ‚ównie w Google  mówi w rozmowie z agencjÄ… informacyjnÄ… Newseria Inwestor Krzysztof Folta, prezes zarzÄ…du TIM SA, dystrybutora artykuÅ‚ów elektrotechnicznych.

Jak dodaje, firma bÄ™dzie dążyć do 80-proc. udziaÅ‚u sprzedaży internetowej w strukturze przychodów. Pozostałą część ma stanowić dotychczasowa sprzedaż multikanaÅ‚owa (kontakt z klientem przez telefon, e-mail bÄ…dź wizytÄ™ osobistÄ… w placówce firmy).

TIM SA oferuje m.in. aparaturÄ™ elektrycznÄ…, rozdzielnice, elektronarzÄ™dzia, osprzÄ™t łączeniowy, a także narzÄ™dzia do domu i ogrodu oraz odzież ochronnÄ…. Firma dystrybuuje produkty takich producentów, jak Bosch, Delta Plus, Awex, Hager, Schneider Electric i PCE.

 Mamy zaÅ‚ożenie, że w 2015 roku powinniÅ›my osiÄ…gnąć pierwsze zyski. 2015 rok jest dla nas bardzo ważny, bo to rok przeÅ‚amania 2-letniej passy strat, zwiÄ…zanych ze zmianÄ… modelu sprzedaży. MyÅ›lÄ™, że w 2015 rok powinniÅ›my wejść z ustabilizowanÄ… wewnÄ™trznie firmÄ… i to powinien być rok, kiedy już nie bÄ™dzie strat, zarówno na sprzedaży, wyniku operacyjnym, jak i zysku EBITDA – takie sÄ… zaÅ‚ożenia   podkreÅ›la Folta.

Po trzech kwartaÅ‚ach 2014 roku spóÅ‚ka wygenerowaÅ‚a 9,32 mln zÅ‚ straty operacyjnej (wobec straty 6,7 mln zÅ‚ rok wczeÅ›niej) oraz stratÄ™ netto rzÄ™du 7,9 mln zÅ‚ (5,2 mln zÅ‚ w analogicznym okresie 2013 roku). Przychody wyniosÅ‚y 381 mln zÅ‚, o 45 proc. wiÄ™cej niż rok wczeÅ›niej i niemal tyle, co w caÅ‚ym 2013 roku.

A to już wiesz?  Deflacja trwa w najlepsze

W 2015 roku TIM SA zakÅ‚ada trzy podstawowe cele do zrealizowania. Pierwszy z nich dotyczy rozszerzenia asortymentu artykuÅ‚ów elektrotechnicznych o 60 proc. – z 47 tys. do 75 tys. sztuk.

 Drugi dotyczy optymalizacji kosztów, a trzecim osiÄ…gniÄ™cia wyższego wzrostu sprzedaży niż rynek. ZakÅ‚adamy, że powinniÅ›my rosnąć od 20 do 30 proc. powyżej wzrostu rynku, takie sÄ… zaÅ‚ożenia wymienia prezes zarzÄ…du TIM SA.

Folta tÅ‚umaczy, że szczególnÄ… rolÄ™ w strategii odgrywa optymalizacja kosztowa, gdyż w nowym modelu sprzedaży, w wiÄ™kszoÅ›ci przez internet, firma przewiduje niskÄ… pozycjÄ™ kosztowÄ….

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy