Dystrybutor sprzÄ™tu elektrotechnicznego TIM SA spod WrocÅ‚awia przyspiesza ekspansjÄ™ na polskim rynku. Firma dąży do wzrostu przychodów poprzez zwiÄ™kszenie sprzedaży w kanale internetowym, który docelowo ma odpowiadać za 80 proc. generowanych obrotów. To pozwoli zwiÄ™kszyć liczbÄ™ klientów i obniżyć koszty. Poza tym spóÅ‚ka rozszerza asortyment o 60 proc., czyli do aż 75 tys. produktów. Takie dziaÅ‚ania w zaÅ‚ożeniach majÄ… pozwolić spóÅ‚ce w 2015 roku osiÄ…gnąć pierwsze od dwóch lat zyski.
– Chcemy zwiÄ™kszyć udziaÅ‚y w rynku poprzez wzrost liczby klientów korzystajÄ…cych z naszych usÅ‚ug. GÅ‚ównie liczymy na wzrost sprzedaży, a ten bÄ™dzie realizowany dziÄ™ki rejestracji nowych klientów naszego sklepu i jego pozycjonowaniu w przeglÄ…darkach internetowych, gÅ‚ównie w Google – mówi w rozmowie z agencjÄ… informacyjnÄ… Newseria Inwestor Krzysztof Folta, prezes zarzÄ…du TIM SA, dystrybutora artykuÅ‚ów elektrotechnicznych.
Jak dodaje, firma bÄ™dzie dążyć do 80-proc. udziaÅ‚u sprzedaży internetowej w strukturze przychodów. Pozostałą część ma stanowić dotychczasowa sprzedaż multikanaÅ‚owa (kontakt z klientem przez telefon, e-mail bÄ…dź wizytÄ™ osobistÄ… w placówce firmy).
TIM SA oferuje m.in. aparaturÄ™ elektrycznÄ…, rozdzielnice, elektronarzÄ™dzia, osprzÄ™t łączeniowy, a także narzÄ™dzia do domu i ogrodu oraz odzież ochronnÄ…. Firma dystrybuuje produkty takich producentów, jak Bosch, Delta Plus, Awex, Hager, Schneider Electric i PCE.
– Mamy zaÅ‚ożenie, że w 2015 roku powinniÅ›my osiÄ…gnąć pierwsze zyski. 2015 rok jest dla nas bardzo ważny, bo to rok przeÅ‚amania 2-letniej passy strat, zwiÄ…zanych ze zmianÄ… modelu sprzedaży. MyÅ›lÄ™, że w 2015 rok powinniÅ›my wejść z ustabilizowanÄ… wewnÄ™trznie firmÄ… i to powinien być rok, kiedy już nie bÄ™dzie strat, zarówno na sprzedaży, wyniku operacyjnym, jak i zysku EBITDA – takie sÄ… zaÅ‚ożenia – podkreÅ›la Folta.
Po trzech kwartaÅ‚ach 2014 roku spóÅ‚ka wygenerowaÅ‚a 9,32 mln zÅ‚ straty operacyjnej (wobec straty 6,7 mln zÅ‚ rok wczeÅ›niej) oraz stratÄ™ netto rzÄ™du 7,9 mln zÅ‚ (5,2 mln zÅ‚ w analogicznym okresie 2013 roku). Przychody wyniosÅ‚y 381 mln zÅ‚, o 45 proc. wiÄ™cej niż rok wczeÅ›niej i niemal tyle, co w caÅ‚ym 2013 roku.
W 2015 roku TIM SA zakÅ‚ada trzy podstawowe cele do zrealizowania. Pierwszy z nich dotyczy rozszerzenia asortymentu artykuÅ‚ów elektrotechnicznych o 60 proc. – z 47 tys. do 75 tys. sztuk.
– Drugi dotyczy optymalizacji kosztów, a trzecim osiÄ…gniÄ™cia wyższego wzrostu sprzedaży niż rynek. ZakÅ‚adamy, że powinniÅ›my rosnąć od 20 do 30 proc. powyżej wzrostu rynku, takie sÄ… zaÅ‚ożenia – wymienia prezes zarzÄ…du TIM SA.
Folta tÅ‚umaczy, że szczególnÄ… rolÄ™ w strategii odgrywa optymalizacja kosztowa, gdyż w nowym modelu sprzedaży, w wiÄ™kszoÅ›ci przez internet, firma przewiduje niskÄ… pozycjÄ™ kosztowÄ….
