Wiadomości branżowe

W 2017 roku DPD Polska spodziewa się wzrostu przychodów do poziomu około 1,5 mld zł

W 2017 roku DPD Polska spodziewa się wzrostu przychodów do poziomu około 1,5 mld zł
W tym roku zakładamy około 10-proc. wzrost przychodów – mówi prezes DPD Polska Rafał Nawłoka. Realizacja celu ma być możliwa m.in. dzięki intensywnemu rozwojowi polskiego rynku e-commerce. Spółka ma także ambitne plany inwestycyjne. W najbliższych miesiącach kosztem kilkunastu milionów złotych rozpocznie się budowa nowej sortowni obsługującej stołeczny rynek przesyłek kurierskich.– Ubiegły rok był dla nas bardzo ciekawy. Był to pierwszy pełny rok od czasu połączenia z Siódemką, które nastąpiło w 2015 roku. Tak duże projekty zawsze niosą ze sobą pewną dozę niepewności, ale wszystko się dobrze skończyło. W 2016 roku nasze przychody przekroczyły 1,3 mld zł, więc urośliśmy o prawie 10 proc. – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.W 2016 roku spółka DPD Polska wprowadziła na rynek dwie nowe usługi. Pierwsza z nich o nazwie Pickup umożliwia klientom nadawanie i odbiór paczek w ponad 1000

W tym roku zakładamy około 10-proc. wzrost przychodów – mówi prezes DPD Polska Rafał Nawłoka. Realizacja celu ma być możliwa m.in. dzięki intensywnemu rozwojowi polskiego rynku e-commerce. Spółka ma także ambitne plany inwestycyjne. W najbliższych miesiącach kosztem kilkunastu milionów złotych rozpocznie się budowa nowej sortowni obsługującej stołeczny rynek przesyłek kurierskich.

– Ubiegły rok był dla nas bardzo ciekawy. Był to pierwszy pełny rok od czasu połączenia z Siódemką, które nastąpiło w 2015 roku. Tak duże projekty zawsze niosą ze sobą pewną dozę niepewności, ale wszystko się dobrze skończyło. W 2016 roku nasze przychody przekroczyły 1,3 mld zł, więc urośliśmy o prawie 10 proc. – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.

W 2016 roku spółka DPD Polska wprowadziła na rynek dwie nowe usługi. Pierwsza z nich o nazwie Pickup umożliwia klientom nadawanie i odbiór paczek w ponad 1000 punktów zlokalizowanych na terenie całej Polski. Drugą z nowości jest możliwość dokonywania płatności kartą bezpośrednio u kuriera dostarczającego lub odbierającego paczkę. Docelowo, co nastąpi w połowie lutego 2017 roku, usługa będzie dostępna na terenie całej Polski.

– Rok 2017 powinien być kolejnym, kiedy intensywnie rozwijał się będzie rynek e-commerce. W związku z tym wydaje się, że 10-proc. wzrost przychodów jest możliwy i to jest takie nasze założenie na ten rok – informuje Nawłoka.

Realizacja prognoz stawianych przez prezesa DPD Polska oznaczałaby, że spedycyjna spółka osiągnęłaby w tym roku przychody ze sprzedaży na poziomie około 1,5 mld zł.

– W tym roku zamierzamy rozpocząć duży projekt w okolicach Warszawy. Koszt tego przedsięwzięcia to kilkanaście milionów złotych – dodaje.

Rafał Nawłoka zdradza, że nowy obiekt będzie nieco mniejszy niż zbudowana w 2012 roku Centralna Sortownia DPD Polska znajdująca się w Strykowie. Jednocześnie podkreśla, że region warszawski pełni niezwykle ważną rolę w strategii biznesowej spółki. Odpowiada bowiem za 30 proc. generowanych przychodów.

A to już wiesz?  mRabatki - tańsze zakupy z mBankiem!

– Inwestycję chcemy zakończyć jak najszybciej, mam nadzieję, że w 2018 roku będzie już pracowała – podsumowuje Nawłoka.

W ubiegłym roku spółka DPD Polska obsłużyła blisko 103 mln paczek. Przychody ze sprzedaży osiągnęły natomiast 1,38 mln zł i były o ponad 9 proc. wyższe niż rok wcześniej. Z około 30-proc. udziałem w rynku DPD Polska jest największą firmą działającą na polskim rynku usług kurierskich.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy